Regulamin

Regulamin wynajmu krótkoterminowego firmy Tatraholiday z siedzibą ul. Karpielówka 6/13, 34-511 Kościelisko NIP: 7361750275 zwanej w dalszej części Usługodawcą.
Firma Tatraholiday zarządza wynajmem apartamentów i domków w imieniu ich Właścicieli.
Apartamenty i domki, którymi zarządza Usługodawca, są w dalszej części regulaminu zwane Obiektami.
Umowa najmu Obiektu zostaje zawarta w momencie dokonania rezerwacji.
Osoby korzystające z pobytu w Obiekcie zwane są w dalszej części regulaminu Gośćmi.
Osoby dokonujące rezerwacji w Obiekcie zwane są dalej Rezerwującymi.

I. Informacje podstawowe

  1. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z niniejszym regulaminem, jego akceptacją oraz zobowiązaniem do przestrzegania jego postanowień, a także zapoznaniem się i akceptacją Polityki ochrony danych osobowych [tatraholiday.pl/polityka-prywatnosci].
  2. W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu Usługodawca ma prawo odmówić dalszego świadczenia usług Gościom, którzy je naruszają. Osoby te zobowiązane są do niezwłocznego zastosowania się do żądań pracowników Usługodawcy, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia oraz do zapłaty za ewentualne poczynione uszkodzenia i zniszczenia oraz do niezwłocznego opuszczenia terenu Obiektu.
  3. Dokonując rezerwacji Rezerwujący wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych wyłącznie w celu realizacji rezerwacji i dopełnienia obowiązku meldunkowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Rezerwującemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich aktualizacji.
  4. Rezerwacje dokonuje się na osobę lub firmę, która będzie dokonywać płatności. 
  5. Do korzystania z Obiektu uprawnione są wyłącznie osoby zameldowane. Gość nie może przekazywać wynajętego domku/apartamentu innym osobom bez zgody Usługodawcy, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił opłatę.
  6. Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w Obiektach otwartego ognia oraz żelazek, grzałek i innych urządzeń elektrycznych, niestanowiących elementów wyposażenia. Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych.
  7. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów, wyposażenia i urządzeń Obiektu, powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób. Podstawą rekompensaty pieniężnej za uszkodzenia lub zniszczenia jest cennik dostępny w u Usługodawcy, rachunek dokumentujący faktyczny koszt usunięcia zniszczeń lub wycena rzeczoznawcy.
  8. W przypadku stwierdzenia różnic spisu wyposażenia Obiektu ze stanem faktycznym lub uszkodzeń, Gość jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia tego faktu osobie odpowiedzialnej za klucze. W przeciwnym razie przyjmuje się, że wyposażenie było kompletne i bez uszkodzeń. Usterki nie zgłoszone do 2 godzin od momentu zameldowania, mogą stanowić podstawę do obciążenia Gościa kosztami naprawy. 
  9. Goście zobowiązani są w szczególności do:
    • utrzymywania we własnym zakresie porządku i czystości;
    • użytkowania Obiektów w sposób niepowodujący uszkodzeń ani pogorszenia ich stanu;
    • prawidłowego zabezpieczania nieruchomości t.j. zamykanie drzwi i okien w momencie opuszczania Obiektu;
  1.  Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu utraty lub uszkodzeń rzeczy wniesionych przez Gości do Obiektu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Usługodawcy podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu recepcji. Usługodawca ma prawo do odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu albo zajmują zbyt dużo miejsca.
  2. Odbiór kluczy do Obiektu odbywa się w godzinach zameldowania, czyli od 16:00 do 22:00. Późniejsze zameldowanie jest możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu z osobą odpowiedzialną za przekazanie kluczy i za dodatkowa opłatą 50 zł.
    Po upływie pobytu Gość zobowiązany jest powiadomić o swoim wyjeździe w celu odebrania kluczy. Wymeldowanie odbywa się w godzinach od 7:00 do 11:00. 
  3. We wszystkich Obiektach obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych i e-papierosów.
    Złamanie zakazu skutkuje w obciążeniu Gościa karą w wysokości 500 zł. 
  4. W Obiektach obowiązuje zakaz pobytu ze zwierzętami. 
  5. Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22:00 do 7:00.
  6. Użytkownicy Obiektów mają obowiązek takiego zachowania, by w godzinach ciszy nocnej w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób, a w ciągu dnia było zgodne z normami społecznymi i poszanowaniem prawa do wypoczynku innych osób przebywających na terenie Obiektu.
  7. Osoby niezameldowane mogą przebywać w Obiekcie w godzinach od 7:00 do 22:00.
  8. Przebywanie osób niezameldowanych w Obiekcie po godzinie 22:00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Rezerwującego na odpłatne dokwaterowanie tych osób. Dokwaterowanie każdej osoby nastąpi według ceny dostawki hotelowej z cennika dostępnego u Usługodawcy lub na stronie internetowej Obiektu.
  9. Pobyt dzieci i młodzieży do lat 18 dozwolony jest jedynie pod opieką osób dorosłych, które biorą całkowitą odpowiedzialność za ich czyny, a także wszelkie następstwa tych czynów oraz za zaistniałe sytuacje na terenie Obiektu.
  10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy zakwaterowania osobom będącym pod widocznym wpływem alkoholu lub środków odurzających lub zachowujących się wulgarnie.

II. Opłaty dodatkowe:

  1. Cena pobytu nie uwzględnia opłaty miejscowej pobieranej przy czynnościach meldunkowych a przekazywanej na konto Gminy oraz ewentualnych innych opłat dodatkowych.
  2. Należność za pobyt oraz opłata miejscowa  w wysokości zgodnej z uchwałą Rad Gmin, na terenie których znajdują się Obiekty, jest pobierana w dniu przyjazdu, przy zameldowaniu.
  3. W przypadku zgubienia kluczy do Obiektu, Gość zostanie obciążony kwotą 200 zł.
  4. Przy zameldowaniu pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości do 500 zł w celu zabezpieczenia pokrycia ewentualnych szkód powstałych podczas pobytu Gościa. Kaucja zostanie zwrócona na konto Rezerwującego do 7 dni po wymeldowaniu po sprawdzeniu Obiektu i w przypadku niestwierdzenia żadnych różnic w stanie Obiektu i jego wyposażenia.
  5. Karty kredytowe nie są akceptowane. Płatności na miejscu są przyjmowane wyłącznie w gotówce.

III. Zadatek:

  1. Do dokonania rezerwacji wymagane jest dokonanie przedpłaty w formie zadatku.
  2. Wpłata zadatku jest równoznaczna z akceptacją przez Rezerwującego warunków rezerwacji określonych w niniejszym regulaminie.
  3. Wpłaty zadatku można dokonywać poprzez:
    • Przelew tradycyjny na konto Usługodawcy
      Tatraholiday
      Karpielówka 6/13
      34-511 Kościelisko
      nazwa banku: ING Bank Śląski S.A
      numer rachunku: PL 36 1050 1474 1000 0097 4702 6012
      tytuł przelewu: numer rezerwacji przesłany w potwierdzeniu 
    • System płatności online TPay dostępny na stronie internetowej tatraholiday.pl/rezerwuj/
  4. Po wpłaceniu zadatku, Rezerwujący otrzyma drogą elektroniczną potwierdzenie odnotowania wpłaty środków oraz informacje o zmianie statusu rezerwacji na potwierdzoną. 
  5. W momencie rezerwacji wymagany zadatek wynosi 50% kwoty rezerwacji. Pozostała kwota pozostaje do uiszczenia przed przyjazdem lub po przyjeździe na miejsce.
  6. Płatności na miejscu powinny być uiszczane w gotówce lub za pośrednictwem metod płatności online, dostępnych w systemie tPay. Usługodawca nie akceptuje kart kredytowych i debetowych.

IV. Zasady anulacji rezerwacji:

  1. W przypadku oferty zwrotnej, Rezerwujący ma prawo do rezygnacji z pobytu do 1 dnia przed datą przyjazdu. Anulacja lub zmiana w rezerwacji w tym terminie skutkuje rozwiązaniem umowy, a Obiekt nie obciąży Rezerwującego żadnymi opłatami.
  2. W przypadku anulowania rezerwacji po terminie wymienionym w pkt. 1 lub w przypadku nie pojawienia się Gościa w Obiekcie, rezerwacja podlega anulowaniu bez zwrotu wpłaconego zadatku.

V. Rezerwacje online:

  1. Dokonanie rezerwacji online możliwe jest poprzez stronę https://tatraholiday.pl/rezerwuj/ 
  2. W celu potwierdzenia rezerwacji, Rezerwujący zobowiązany jest dokonać wpłaty w wysokości 50% wartości całej rezerwacji w ciągu jednej godziny od dokonania rezerwacji.
  3. Dokonanie płatności odbywa się poprzez system płatności TPay, udostępniony w panelu rezerwacji lub poprzez przelew tradycyjny na konto Usługodawcy.
  4. Do rezerwacji online stosuje się takie same zasady rezygnacji oraz reklamacji jak w stosunku do rezerwacji dokonywanych w innych formach. Zasady te określone zostały w rozdziałach IV i VI niniejszego regulaminu.

VI. Postępowanie reklamacyjne:

  1. Goście mają prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących usług świadczonych przez Usługodawcę.
  2. Obiekt przyjmuje do rozpatrzenia jedynie reklamacje wysłane drogą elektroniczną, na adres: recepcja@tatraholiday.pl w  terminie do 14 dni od daty zakończenia pobytu Gościa w Obiekcie lub, jeżeli pobyt nie odbył się w terminie wynikającym z dokonanej rezerwacji – w terminie do 14 dni od daty, w jakiej pobyt powinien się odbyć.
  3. Obiekt zastrzega sobie 14-dniowy termin rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Gościa. W tym terminie
  4. Obiekt poinformuje Gościa o wyniku rozpatrzenia reklamacji.